Go North houdt zich aan de afgegeven richtlijnen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en het RIVM. Vanzelfsprekend houdt Go North alle ontwikkelingen m.b.t. het COVID-19 virus nauwlettend in de gaten en indien nodig zal er contact worden opgenomen met reizigers. Geen bericht is in dit geval goed bericht!

 

Wat is het huidige reisadvies? UPDATE 11-09-2021 in verband met gewijzigde situaties voor reizen naar Finland

 

Dit zijn de reiscodes en -maatregelen op een rij:

  • Noorwegen/Spitsbergen code oranje: In verband met het oplopende aantal besmettingen in bepaalde landen heeft de Noorse overheid besloten om voor vakantiereizigers wonend onder andere in België en Nederland vanaf 20 augustus 2020 voorlopig een inreisverbod in te stellen. Iedere twee weken wordt de situatie geëvalueerd en kan het inreisverbod wordt verlengt of worden geëindigd. De meest actuele informatie over de situatie in Noorwegen vindt u op de officiële site van het Norwegian Institute of Public Health (NIPH)  Klik hier voor het huidige reisadvies voor Noorwegen afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • Finland code oranje: Per 11 september 2020 zijn nieuwe (verruimde) reisbeperkingen naar Finland aangekondigd. De nieuwe limiet bedraagt 25 gevallen van Covid-19 besmettingen per 100.000 inwoners in de voorbije twee weken. Eerder was de limiet 8 gevallen van Covid-19 besmettingen per 100.000 inwoners.
  • Zweden: code geel, provincie Västra Götalands län (met Göteborg als hoofdstad) code oranje.  U kunt één van de mooiste bestemming bezoeken zonder quarantaine verplichtingen. Voor de provincie Västra Götlands län geldt op dit moment nog een negatief reisadvies  Klik hier voor het huidige reisadvies voor Zweden afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • IJsland: code oranje. Jsland heeft besloten per 19 augustus opnieuw reisbeperkingen in te stellen voor alle reizigers. Alle reizigers hebben bij aankomst in IJsland de keuze tussen 14 dagen in quarantaine gaan of een dubbele Covid-testprocedure van 5-6 dagen. De kleurcode van het land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Als u vanuit IJsland terugkomt in Nederland hoeft u NIET in thuisquarantaine te gaan.  Meer informatie over testen en reizen naar IJsland vindt u op www.covid.is/english, de belangrijkste informatiesite voor de COVID-19-pandemie in IJsland en op https://www.inspiredbyiceland.com/article/iceland-and-covid19-coronavirus. Klik hier voor het huidige reisadvies voor IJsland afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • Groenland: code oranje. De lokale overheid neemt maatregelen in de aanpak van de verspreiding van het coronavirus. Deze maatregelen kunnen elkaar snel opvolgen. Klik hier voor het huidige reisadvies voor Groenland afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken

 

Ik ben van plan een reis te boeken, wat zijn de mogelijkheden indien mijn geboekte reis toch niet door kan gaan in verband met (nieuwe) Corona-maatregelen?

 

Bent u van plan om op reis te gaan naar IJsland, Noorwegen, Finland, Lapland, Zweden, Groenland of Spitsbergen? Dan kunt u gewoon uw reis boeken! Wilt u op zeer korte termijn op reis naar Finland, Noorwegen, Spitsbergen, of Groenland dan kan dit helaas niet omdat er inreisbeperkingen van kracht zijn, ingesteld door de Nederlandse of lokale overheden. Het is op dit moment nog onduidelijk hoe de situatie zich ontwikkeld maar mocht u  komende winter of volgend jaar op reis wensen te gaan naar deze prachtige landen dan adviseren wij u de door u gewenste reis te boeken. Voor Zweden geldt op dit moment geen inreisbeperkingen maar voor de provincie Västra Götalands län (met Göteborg als hoofdstad) geldt op dit moment nog wel een negatief reisadvies. Mocht op een later tijdstip blijken dat uw reis onverhoopt toch geen doorgang kan vinden in verband met vernieuwde Corona-maatregelen dan heeft u op dit moment drie mogelijkheden, de keuze is aan u!:

 

1. U kiest er voor uw reis naar een later tijdstip te verplaatsen

2. U kiest er voor een zogenaamde Coronavoucher te accepteren. Met deze voucher kunt u een andere reis uit ons assortiment "betalen" tot de hoogte van het door u betaalde bedrag. Deze voucher is een jaar geldig vanaf het moment dat uw reis is geannuleerd in verband met de vernieuwde Corona-maatregelen. De nieuwe reisdata mogen wel buiten na de uiterste geldigheidsduur liggen. Indien u geen geschikte reis weet te vinden tijdens de geldigheidsduur van de voucher dan betalen wij u het door uw betaalde bedrag aan het einde van de geldigheidsduur van de voucher terug.

3. U kiest er voor om het door u betaalde bedrag terug te vragen

 

Bij de mogelijkheden 1 en 2 steunt u onze lokale partners om door de ontstane moeilijke periode te komen en blijft het mogelijk om in de toekomst dit soort mooie reizen te maken. Wij vragen in voorkomend geval namelijk niet de door ons voor uw reis betaalde onderdelen bij de diverse partners terug. Bij mogelijkheid 3 zijn wij wel genoodzaakt dit te doen.

 

De door u aan Go North betaalde reissom is altijd gegarandeerd. Dit komt om dat wij, als een in Nederland gevestigde touroperator/reisorganisatie, bij wet verplicht aangesloten zijn bij een garantiefonds. Dit garantiefonds staat garant voor uw reissom in het geval de bij het garantiefonds aangesloten lid in financieel onvermogen is geraakt. Wij zijn, omdat wij een gespecialiseerde touroperator zijn, lid van het Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators (GGTO). Voor informatie over het GGTO klikt u hier.

 

Ik heb de aanbetaling reeds voldaan, kan ik wachten met het betalen van het restant tot kort voor vertrek?

 

U bent een bindende reisovereenkomst met ons aangegaan en dient zich aan deze betalingsverplichtingen te houden. Mocht uw reis onverhoopt toch in gevaar komen dan wordt er naar een oplossing gezocht binnen de dan geldende regels. Indien u zelf besluit te annuleren dan zijn de kosten voor  uw eigen rekening en gelden onze algemene voorwaarden

 

Ik heb een reis geboekt in de komende maanden. Kan ik nog gaan?

 

Dat is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment en naar welk land uw reist.  We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen. Zodra het corona/maatregelen gevolgen hebben voor uw reis zullen wij u hierover informeren. Op uw reis zijn de bestaande betaalcondities van kracht en zal dus de restbetaling binnen de afgesproken termijn moeten worden voldaan.

 

 

Neem gerust contact met ons, wij helpen u graag!

 

U kunt ons telefonisch bereiken op +(31) 038 457 96 43  van maandag tot en met vrijdag 09.00u - 17.00u.

 

Of stel ons een vraag via ons contactformulier.

Volg ons op:

U kunt ons telefonisch bereiken op   van maandag tot en met vrijdag 09.00u - 17.00u.