Go North houdt zich aan de afgegeven richtlijnen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en het RIVM. Vanzelfsprekend houdt Go North alle ontwikkelingen m.b.t. het COVID-19 virus nauwlettend in de gaten en indien nodig zal er contact worden opgenomen met reizigers. Geen bericht is in dit geval goed bericht!

 

Wat is het huidige reisadvies? UPDATE 06-08-2021 in verband met gewijzigde situatie voor reizen naar Finland

 

Dit zijn de reiscodes en -maatregelen op een rij:

  • Noorwegen: Reizigers vanuit de meeste EU-/Schengenlanden, waaronder Nederland en België, zijn vanaf 15 juli 2020 weer van harte welkom om de verbluffende natuur te beleven van één van s werelds meest mooie landen zonder eerst in verplichte quarantaine ter plaatse te moeten. De meest actuele informatie over de situatie in Noorwegen vindt u op de officiële site van het Norwegian Institute of Public Health (NIPH)  Klik hier voor het huidige reisadvies voor Noorwegen afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • Finland: In verband met de oplopende aantal besmettingen in bepaalde landen heeft de Finse overheid besloten om reizigers wonend onder andere in België en Nederland die vanaf 10 augustus 2020 naar Finland willen reizen te weren. Dit inreisverbod geldt in eerste instantie t/m 08 september 2020. Mocht de situatie er om vragen dan kan deze periode worden verlengt of verkort. Klik hier voor het huidige reisadvies voor Finland afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • Zweden: code oranje. De lokale overheid neemt maatregelen in de aanpak van de verspreiding van het coronavirus. Klik hier voor het huidige reisadvies voor Zweden afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • IJsland: code geel. U mag alleen reizen indien u geen ziekte verschijnselen heeft. Bij aankomst op de luchthaven Keflavik International Airport dient u deelt te nemen aan een Covid-19 test en mag u doorreizen naar uw eerste verblijfsadres. Kinderen geboren in 2005 en later zijn vrijgesteld van quarantaine- en screeningvereisten. Reizigers moeten een pre-registratieformulier invullen voor vertrek naar IJsland. Het formulier bevat onder andere een gezondheidsverklaring en reizigers moeten informatie verstrekken over de landen die ze voor aankomst hebben bezocht, of ze symptomen van COVID-19 hebben, of bij hen de diagnose COVID-19 is gesteld, of als ze in nauw contact geweest met een besmet persoon. Degenen die positief testen, zullen worden aangeboden om verdere tests te ondergaan om te bepalen of ze een actieve infectie hebben. In het geval van een actieve infectie moet de passagier zichzelf isoleren. De test kost 9.000 ISK (ca. € 71,=) en dient ter plaatse voldaan te worden.  Alle reizigers worden aangemoedigd om voorzorgsmaatregelen te nemen om zichzelf en anderen te beschermen, zoals veelvuldig handenwassen, het gebruik van ontsmettingsmiddelen, twee meter lange sociale afstandsrichtlijnen en het naleven van de geldende gezondheidsvoorschriften. Meer informatie over testen en reizen naar IJsland vindt u op www.covid.is/english, de belangrijkste informatiesite voor de COVID-19-pandemie in IJsland en op https://www.inspiredbyiceland.com/article/iceland-and-covid19-coronavirus.
  • Groenland: code oranje. De lokale overheid neemt maatregelen in de aanpak van de verspreiding van het coronavirus. Deze maatregelen kunnen elkaar snel opvolgen. Klik hier voor het huidige reisadvies voor Groenland afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken

 

Ik ben van plan een reis te boeken, wat zijn de mogelijkheden indien mijn geboekte reis toch niet door kan gaan in verband met (nieuwe) Corona-maatregelen?

 

Bent u van plan om op reis te gaan naar IJsland, Noorwegen, Finland, Lapland, Zweden, Groenland of Spitsbergen? Dan kunt u gewoon uw reis boeken! Wilt u op zeer korte termijn op reis naar Zweden, Finland of Groenland dan kan dit helaas niet omdat er inreisbeperkingen van kracht zijn, ingesteld door de Nederlandse of lokale overheden. Het is op dit moment nog onduidelijk hoe de situatie zich ontwikkeld maar mocht u  komende winter of volgend jaar op reis wensen te gaan naar deze prachtige landen dan adviseren wij u de door u gewenste reis te boeken. Voor IJsland, Noorwegen, Noors Lapland en Spitsbergen gelden op dit moment geen inreisbeperkingen. Mocht op een later tijdstip blijken dat uw reis onverhoopt toch geen doorgang kan vinden in verband met vernieuwde Corona-maatregelen dan heeft u op dit moment drie mogelijkheden, de keuze is aan u!:

 

1. U kiest er voor uw reis naar een later tijdstip te verplaatsen

2. U kiest er voor een zogenaamde Coronavoucher te accepteren. Met deze voucher kunt u een andere reis uit ons assortiment "betalen" tot de hoogte van het door u betaalde bedrag. Deze voucher is een jaar geldig vanaf het moment dat uw reis is geannuleerd in verband met de vernieuwde Corona-maatregelen. De nieuwe reisdata mogen wel buiten na de uiterste geldigheidsduur liggen. Indien u geen geschikte reis weet te vinden tijdens de geldigheidsduur van de voucher dan betalen wij u het door uw betaalde bedrag aan het einde van de geldigheidsduur van de voucher terug.

3. U kiest er voor om het door u betaalde bedrag terug te vragen

 

Bij de mogelijkheden 1 en 2 steunt u onze lokale partners om door de ontstane moeilijke periode te komen en blijft het mogelijk om in de toekomst dit soort mooie reizen te maken. Wij vragen in voorkomend geval namelijk niet de door ons voor uw reis betaalde onderdelen bij de diverse partners terug. Bij mogelijkheid 3 zijn wij wel genoodzaakt dit te doen.

 

De door u aan Go North betaalde reissom is altijd gegarandeerd. Dit komt om dat wij, als een in Nederland gevestigde touroperator/reisorganisatie, bij wet verplicht aangesloten zijn bij een garantiefonds. Dit garantiefonds staat garant voor uw reissom in het geval de bij het garantiefonds aangesloten lid in financieel onvermogen is geraakt. Wij zijn, omdat wij een gespecialiseerde touroperator zijn, lid van het Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators (GGTO). Voor informatie over het GGTO klikt u hier.

 

Ik heb de aanbetaling reeds voldaan, kan ik wachten met het betalen van het restant tot kort voor vertrek?

 

U bent een bindende reisovereenkomst met ons aangegaan en dient zich aan deze betalingsverplichtingen te houden. Mocht uw reis onverhoopt toch in gevaar komen dan wordt er naar een oplossing gezocht binnen de dan geldende regels. Indien u zelf besluit te annuleren dan zijn de kosten voor  uw eigen rekening en gelden onze algemene voorwaarden

 

Ik heb een reis geboekt komende maanden. Kan ik nog gaan?

 

Dat is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment en naar welk land uw reist.  We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen. Zodra het corona/maatregelen gevolgen hebben voor uw reis zullen wij u hierover informeren. Op uw reis zijn de bestaande betaalcondities van kracht en zal dus de restbetaling binnen de afgesproken termijn moeten worden voldaan.

 

 

Neem gerust contact met ons, wij helpen u graag!

 

U kunt ons telefonisch bereiken op +(31) 038 457 96 43  van maandag tot en met vrijdag 09.00u - 17.00u.

 

Of stel ons een vraag via ons contactformulier.

Volg ons op:

U kunt ons telefonisch bereiken op   van maandag tot en met vrijdag 09.00u - 17.00u.